Nepali news - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Hannelore Colpaert Caroline Ceulemans - WaarBenJij.nu Nepali news - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Hannelore Colpaert Caroline Ceulemans - WaarBenJij.nu

Nepali news

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannelore Colpaert

24 Juni 2006 | Nepal, Thamel

Hoi allemaal,

Onze reis door Nepal van twee weken zit er bijna op en dus vonden we het maar eens tijd om nog eens iets van ons te laten horen.
Onze eerste bestemming was Pokhara waar we een 8-tal dagen in het Norsang guesthouse bij super gastvrije lieve en geestige mensen verbleven.
De overgang was een beetje bruusk. We waren ondertussen gewoon om in YAUC op een houten plank te slapen, ons te douchen met een kom koud water, elke dag dhal bhat te eten,...en het guesthouse was voor Nepalese termen heel proper en chique. Maar de luxe went snel, al lijkt ze ons vaak overbodig.
Verder hebben we enorm genoten van de rust, de natuur en de frisse lucht :-) wat in schril contrast staat met Kathmandu.
Wat we zoal gedaan hebben:
Het landschap verkend per fiets, gezwommen, een Tibetaans vluchtelingen kamp bezocht, het uitzicht op de Himalaya gaan bewonderen in Sarangkot, naar de Devi's fall gaan zien en lekker gerelaxed.
De volgende bestemmingen waren Bhaktapur, Nagarkot en Sangu Narayan waar we vooral Hinduistische tempels hebben bezocht.
We zitten nu in Thamel waar we afscheid nemen van een paar mensen en straks gaan we een weeshuis bezoeken dat opgericht is door een Belgische vrouw.
Morgen avond gaan we terug naar YAUC we zijn benieuwd hoe het met de kinderen gaat!!

Vele groetjes en tot binnekort
Caroline en Hannelore

• 24 Juni 2006 - 06:22

Nicole:

ziet er ook weer schitterend uit. Komen er nu ook toiletten in het Tibetkamp?

Tot vrijdag

• 24 Juni 2006 - 12:19

Sigrid:

Fijn weer nieuws van jullie te krijgen ! Uit de berichtjes blijkt overduidelijk dat jullie verblijf in Nepal FANTASTISCH is. Jullie enthousiasme is voelbaar tot hier !..
    Tot later,
    Liefs
    Sigrid

• 25 Juni 2006 - 18:33

Saskia Dellevoet:

Hoi Caroline en Hannelore,
    Ik vertrek 8 juli naar Nepal naar het weeshuis waar ook jullie enige tijd hebben doorgebracht. Graag zou ik wat meer verhalen over de kinderen en het weeshuis van jullie horen, als jullie daar tenminste zin in hebben.
    Groeten Saskia Dellevoet

• 25 Juni 2006 - 20:27

Sonia:

Tot vrijdag lees ik hieronder - de tijd van afscheid nemen komt voor jullie dus heel nabij. Wel fijn dat Saskia vertrekt - aflossing verzekerd en de kinderen en het weeshuis kunnen er maar goed mee varen. Benieuwd of jullie een avond of zo organiseren om jullie wedervaren uit de doeken te doen. Geniet nog van al het moois daar en geef de kinderen en de begeleiders aldaar een knuffel.
    sonia

• 27 Juni 2006 - 08:01

Dorien:

Hey leurke en caroline,
    jullie verhalen zijn echt fantastisch om te lezen. Ik krijg zelf ook zin om zo eens iets te gaan doen. Binnenkort komen jullie "eindelijk" weer naar huis. ik zou heel graag uitgebreid alles willen horen, dus ik hoop dat jullie nog eens een avondje organiseren of zo.
    Voor de rest is hier in het landelijke Hulshout niet veel veranderd, zoals jullie waarschijnlijk al gedacht hadden. Allé, amuseer jullie de laatste dagen nog goed en niet veel weeskindjes mee naar huis nemen, hé. Allé misschien een paar dan.
    tot binnenkort
    Dikke kussen van Dorien

• 30 September 2006 - 23:12

Marc Verlinden:

ik en mijn vrouw Lucienne vertrekken in januari 2007 naar India en Nepal voor 3 maandenWe zouden graag enige tijd naar YAUC gaan om te helpen
    Wij wonen ook in Houtvenne
    Kunnen jullie ons contacteren?
    tel:0495 2858 08

• 04 December 2006 - 23:17

Ingmar:

Hallo,

Ik wil graag vrijwilligerswerk in Nepal gaan doen en ben op de site van YAUC gekomen. Kun jij me er wat over vertellen?

groeten, Ingmar